Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Μια τυρόπιτα ζουμπουρλούδικη!!

Όταν λοιπόν έχεις τόσο χρόνο στα χέρια σου να τον κάνεις ό,τι θέλεις, τι καλύτερο από το να τον αφιερώσεις σε πράγματα που αγαπάς και σ' αρέσει να κάνεις.
Από μικρή είχα και έχω διάφορες τέτοιες ασχολίες για να περνάω τον χρόνο μου δημιουργικά όπως είναι η συλλογή γραμματοσήμων, τηλεκαρτών και άλλων μικρών ίσως και χαζών αντικειμένων, η κατασκευή παζλ, το διάβασμα βιβλίων και άλλα.

Το μεγαλύτερο μου πάθος όμως ήταν, είναι και θα είναι πάντα η μαγειρική!!! Πάντα ψάχνω για νέες συνταγές, δημιουργώ δικές μου συνταγές, αγοράζω βιβλία μαγειρικής για να έχουν πάντα τα γεύματα μας ένα νέο αέρα!!

Έτσι λοιπόν και σήμερα αποφάσισα να φτιάξω ένα από τα αγαπημένα μου φαγητά. Την γνωστή σε όλους μας τυρόπιτα με τη δικιά μου πάντα προσωπική πινελιά για τους λάτρεις των τυριών αλλά και του παραδοσιακού χειροποίητου φύλλου και την ονόμασα "τυρόπιτα ζουμπουρλούδικη".

Ορίστε λοιπόν τα υλικά που χρησιμοποίησα και μερικές φωτογραφίες από την όλη προσπάθεια

Για τους τολμηρούς του σπορ δείτε τα υλικά για το άνοιγμα του φύλλου.

Υλικά για 6 χοντρά φύλλα ή περίπου 10 πιο λεπτά.
  • 2 κούπες αλεύρι σκληρό
  • 2 κούπες αλεύρι μαλακό
  • 1μιση κούπα χλιαρό νερό
  • 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
  • 1 κουταλιά της σούπας ξύδι
  • 2 κουταλιές της σούπας λάδι
  • νησιστέ για το άνοιγμα του φύλλου

Αλλιώς και το κλασικό φύλλο για πίτες κάνει εξίσου καλά.

Για τη γέμιση:
  • 450γρ τυρί έμενταλ
  • 100γρ τυρί ρεγκάτο
  • 250γρ τυρί φέτα
  • 4 αυγά
  • 100ml γάλα
  • 1 κουταλάκι του γλυκό μπέικιν πάουντερ
  • μπόλικο πιπέρι
  • λάδι

(Σημείωση: η επιλογή των τυριών είναι εντελώς τυχαία. Απλά αυτά είχα διαθέσιμα στο σπίτι. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει με τυριά της αρεσκείας του λευκά ή κίτρινα)

Τρίβουμε τα τυριά και τα ανακατεύουμε όλα μαζί.
Σε ένα μπολ χτυπάμε τα αυγά με το γάλα και το μπεικιν παουντερ.
Λαδώνουμε ένα στρογγυλό ταψί 35εκ.
Στρώνουμε δύο φύλλα κάτω τα λαδώνουμε με το πινέλο και προσθέτουμε την πρώτη στρώση γέμισης ώστε να καλύψει όλη την επιφάνεια. Μετά περιχύνουμε με το μείγμα του αυγού και τρίβουμε πιπέρι. Βάζουμε ένα φύλλο από πάνω και επαναλαμβάνουμε με γέμιση και φύλλο εναλλάξ, κρατώντας δύο φύλλα για να κλείσουμε την πίτα από πάνω.
 Τέλος χαράζουμε την πίτα και την ψήνουμε για 45 λεπτά με 1 ώρα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με αέρα στη μεσαία θέση του φούρνου. Αν θέλουμε το τελευταίο τέταρτο την κατεβάζουμε στην κάτω θέση του φούρνου για να γίνει πιο τραγανή από κάτω.

 
Απολαύστε τη λοιπόν!!! Εμείς το κάναμε ήδη!!!

4 σχόλια:

  1. Με τη μαμά άσο στην κουζίνα,τι θα έκανες;
    Ακολουθείς με επιτυχία βλέπω,αλήθεια μη μου πεις ότι ανοίγεις τόσο λεπτό φύλλο-ποτέ δεν τακατάφερα.
    Πολύ πλούσια γέμιση και θα είναι νοστιμότατη.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπως είμαι σίγουρη ότι θα έλεγε και η μαμά μου, αν δε θέλαμε εμείς δε θα μαθαίναμε τίποτα όσο καλή κι αν είναι η ίδια.
    Όσο για το φύλλο παραδίδω δωρεάν μαθήματα ανοίγματος φύλλου προς όποιον ενδιαφέρεται!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία τυροπιτούλα! Τέλειο φύλλο, σ'ευχαριστώ πού ήρθες στην κουζίνα μου!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΓΕΙΑ!! ΠΕΡΝΑΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ!!
    ΦΙΛΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή